fredag 10 juni 2011

Dahliadrömmar

Det vackra vädret är som bortblåst. Från 25 grader och solsken till 15 grader och regn över en natt. Inte kan man gör något åt det heller. Det har blivit renovering på dagarna och filmkväll med Kapten Jack Sparrow på kvällarna. Har målat lister och foder med linoljefärg. Älskar doften av linoljefärg på trärena ytor. Känns lugnande och genuint. Dricker en kopp te och kikar ut genom fönstret ut i regnet.

 

I regnet står några tappra dahliaplantor på rad i sin plantering. Jag drömmer mig bort. Jag drömmer mig bort till en värld där alla dahliaplantor klarar vinterförvaringen och blommar år efter år. För ett par år sedan hade jag en stor cremevit dahlia som blommade fantastisk under en sommar. Stod stolt i sin rabatt tillsammans med gula grannar och prunkande grönska. Dahliadrömmar. Kanske ska man skaffa ett par knölar till och låta drömmen om en dahliaplantering bli verklighet.

Inga kommentarer: