måndag 7 mars 2011

Min dag räddad

Min dag började inte särskilt bra. Min frys hade bestämt sig för att inte vara med längre, med en smärre översvämning och tinad mat som följd. Jag fick börja morgonen med att svabba golv och slänga tinad lax, broccoli mm. Kom sent till jobbet och kände mig butter. Vissa dagar är man bara trött och hängig och idag var en sån dag. Men så när jag kom hem vände det. Jag hade fått senaste numret av Allt om Trädgård i brevlådan. Härligt att få drömma sig bort en stund. Drömma om vår och sommar, blommor och blad, grönska och dofter. Inspirerad av tidningen hittade jag denna bild på hårddisken.



Vårblommor på köksbordet i stugan. En blandning av lupiner, förgätmigej, pärlhyacinter och gräslök. Det är det bästa med en trädgård, att man kan gå och plocka in blommor till en fin bukett.

1 kommentar:

Unknown sa...

Underbar bild! jag håller med dig, längtar också till trädgård och blommor.