lördag 23 juli 2011

Älskade trädgård

Innan jag köpte stugan på landet gjorde jag trevande försök till botanik på en odlinglott belägen i stan. Under ett par år odlade jag efter bästa förmåga blommor och grönsaker på cykelavstånd från lägenheten. Nu har kvadratmeterantalet ökat från 10 kvadratmeter till 1378 kvadratmeter - och det är minst sagt en utmaning. Men jag lär under tiden. Jag drömmer om smålandsstaket runt tomten, prunkande grönska och överflöd av blommor i bästa English Cottage Garden-stil.


Men allt tar tid. Grävde odlingbäddar förra året som tyvärr fortfarande står tomma. Några prunkande rabatter finner jag inte heller. Men jag hoppas att mina planterade perenner blir mig trogna och att vi tillsammans skapar den där prunkande drömmen. Under tiden kämpar jag vidare med gräsklippning, planterande, vattnade och ogräsrensande - mitt stå till stacken. Och så hjälper moder natur till med lite regn också. Tackar och bockar!

Inga kommentarer: