måndag 4 juli 2011

Fågelmatare

Mitt gamla äppleträd i trädgården på landet ger inte mycket äpplen. Det är knotigt, snett och mossigt - och alldeles underbart. Jag bryr mig inte så mycket om att det inte ger så mycket frukt, jag tycker att det är vackert och ger karaktär till trädgården. Tog med ett äpple till experterna på Botaniska Trädgården i Göteborg som trodde att det är en gammal äpplesort som heter Stenbock - tydligen besläktat med Astrakan.




Denna fina fågelmatare köpte jag på Louise Interiör för en evighet sedan. I all renoveringsyra har jag inte kommit mig för att sätta upp den. Men nu har jag hittat den perfekta platsen. I det gamla äppleträdet - precis utanför treluftsfönstret i storarummet. Till hösten kan jag sitta inne i värmen och titta på småfåglar som kalasar på äpplebitar och nötter.

Inga kommentarer: